Második éve a Sorozatstúdió hallgatója nyeri a Hypewritert, a rangos itthoni sorozatíró versenyt.
Frissítve: 2021. okt. 27.
Villáminterjú Besenyei Katával, a Sorozatstúdió hallgatójával, a 2021-es Hypewriter sorozatíró verseny győztesével.
2019-ben a Barátok közt egykori írója, a Sorozatstúdió mesterkurzusának
hallgatója, Bendi Balázs Golden Age című vígjátéksorozata vitte el a fődíjat. A
a sorozat a tervek szerint 2022-ben készül el.
A 2021-es győztessel, Besenyei Katával egy villáminterjút készítettem az
Angyaltrombiták című sorozatról, melyet 2020 tavaszán kezdett fejleszteni a
sorozatíró tavaszi kurzusán.

Mi számodra a legfontosabb az Angyatrombiták történetében, mely a magyarországi
emberekereskedelem világát mutatja be két nő viszontagságain keresztül?
Mindamellett, hogy szerintem ízléstelenül alultárgyalt téma a közbeszédben, médiában az
emberkereskedelem (pedig csak az EU-n belül évente több tízezer embert, többségében
nőt, köztük rengeteg kiskorút adnak-vesznek rosszabb körülmények között, mint a
marhákat), számomra a sorozat témája (az angol theme talán pontosabb kifejezés erre), a
szabadságkeresés a legfontosabb. Az, hogy mi mindent megtesz az ember azért, hogy
szabadnak érezhesse magát végre, és az, hogy talán nem minden idevezetőnek tűnő út
helyes és vezet a célba.
Mióta érlelődött benned, hogy sorozatot kéne készíteni az Angyaltrombiták történetéből?
Azt hiszem, hamarabb volt az, hogy sorozatot kéne készíteni, mint maga az Angyaltrombiták
ötlete. Pár éve már érdekel ez a “nagyregény” formátum, először egy barátommal fogtunk
bele egy dramedy megírásába, majd miután azt fiókba raktuk, immár egyedül futottam neki
egy újabb dramedy-nek, titkon ennek a fejlesztési szándékával is érkeztem a
Sorozatstúdióba. Aztán végül itt nem egy, hanem három ötlettel kellett előrukkolni, így
visszanyúltam egy régebbi fixációmhoz, az emberkereskedelmhez, ami még egy egyetemi
filmélményem miatt rögzült be. Mikor az órán röviden felvázoltuk, hogy ki milyen sztorikkal
jött, elég egyértelmű volt mindenki reakciójából, hogy ezzel talán érdemesebb foglalkozni,
és szerencsére nagyon gyorsan újra beakadt nálam ez a lemez.
Hozzásegített-e a Sorozatstúdió ahhoz, hogy elindulj ezen a versenyen?
Abból a szempontból mindenképp, hogy ha ide nem kell több ötlettel jönni, valószínűleg
még mindig a már említett dramedy-t próbálnám valahogy összerakni, pedig az utólag
visszatekintve egy elég nagy betonfal volt, aminek kár lett volna újra és újra nekifutni.
Mindemellett természetesen az, hogy hétről hétre dolgozni kellett rajta, majd pedig
lehetőség volt arra is, hogy közösen megbeszéljük, együtt ötleteljünk, nagyon sokat segített
az első lépésekben. Az Angyaltrombiták egy elég komplikált sztori, egyáltalán nem vagyok
biztos abban, hogy ha egyedül futok neki, ilyen jól le tudom rakni az alapjait, márpedig
anélkül minden borul. A közös munka, a közös brainstorming és az, hogy a hülye vagy
kevésbé hülye ötleteimre reakciót kaptam a csoporttársaktól és tőled sokat segített abban,
hogy később, a kurzus vége után is folytassam a munkát. Úgy érzem, kiöntöttünk egy stabil
alapot, amire aztán lehetett már egyedül is építkezni.